learning, Tableau

Tableau Desktop 10 Intermediate vizsga

Néhány hete nekiugrottam ennek a vizsgának, és most szeretném megosztani a tapasztalataimat. Természetesen előtte (köszönhetően az egyik előző posztomban megérdemelten kifigurázott “hozzáállásomnak”) jól körülnéztem a neten, hogy mit is lehet erről tudni. Hosszas keresgélés után találtam igazán hasznos dolgokat, de azért mégis voltak apróbb meglepetések.

Olvastam olyan véleményeket, hogy nem kell tréning és, hogy valaki a teszteket sem csinálta végig, csak dolgozott a Tableau-val, és ment neki a vizsga… Hát én részt vettem az Intermediate tréningen (hála jelenlegi munkaadómnak még csak nem is a saját zsebem bánta), csináltam teszteket, és bár a javasolt 5 hónapos jártasságom nem volt meg, de ezekkel a hátam mögött 88%-ot sikerült elérnem 🙂

Azzal kezdeném az élménybeszámolót, amit én nem találtam meg előzetesen, és úgy emlékszem, hogy az általam gyűjtött anyagban nincs benne:

  • a vizsgajelentkezési felületen fizetés után lehet időpontot foglalni, és ezt később (legkésőbb 24 órával előtte) lehet módosítani
  • a bejelentkezéskor megadott időponttól számítva 15 percig lehet az “elkezdem a vizsgát” gombra kattintani – utána elveszik a lehetőség a befizetett pénzzel együtt.
  • a gomb megnyomása után nem videochat-en jelentkezik be a vizsga-biztos, hanem cseten ír (már nem emlékszem pontosan, h a bemutatkozás után mit – de én nem voltam benne biztos, h ember v chatbot… :$ De ő már a valódi személy, aki majd felügyel 😉
  • bármilyen internetes oldalt segítségül lehet hívni a vizsga alatt, ami elsőre örömtelinek tűnt, de bevallom sokat nem segített, mert az idő nagyjából a feladatokra volt elég, illetve a kérdésekre elég nehéz megtalálni a jó megoldást – így végül a legnagyobb segítségem mégis a Tableau Online Help volt 😛
  • sokkal több elméleti kérdés van, mint amire az előzetes leírások alapján számítottam (kb12 a 32-ből). Különböző nehézségűek – van, olyan, ami triviális, de olyan is, amire azóta sem találtam meg a választ. Viszont vagy jól tippeltem, vagy valóban kevés pontot érnek ezek a kérdések, mert elég sokban voltam bizonytalan, az eredményemen ez mlégsem látszik igazán.
  • bár ezt elmondja szóban a vizsgabiztos is, de nekem még így sem sikerült betartanom, ezért felhívnám a figyelmet, hogy az Alt+Tab nem használható bent a virtuális gépen, mert azzal (természetesen…) ki kerülünk a felületről és ez teljesen szabályellenes – ahogy az több helyen is szerepel, csak a VM-en lehetsz bent a vizsga alatt különben kizárnak – na ezért volt olyan ijesztő, amikor véletlen alttaboztam :$
  • ez is feliratozva van, de az olyanok kedvéért mint én, itt is megemlíteném, hogy a vizsga befejezése a “Confirm” gombbal történik – ezt ne felejtsétek el megnyomni a 119. percben, és ne csak várjátok, h hát ha lejár az idő, akkor vége van… 😉
  • a “confirm” után újra bejelentkezik a vizsgabiztos, elküldi kiértékelésre a vizsgát, és utána megmutatja az eredményt 😉 a szép cert-et majd 24 órán belül lehet letölteni.
  • +1 személyes tapasztalat: nekem az idő éppen(hogy) elég volt. Végigcsináltam mindent, amit elsőre tudtam – ahogy javasolták több helyen – azokat is megcsináltam, ahol nem voltam biztos magamban, de ezeket ugyanúgy megjelöltem, ahogy a kihagyottakat (IGEN, meg lehet jelölni ott a felületen. jee 😉 . Utána elkezdtem keresni a neten azt az 5-6 elméletet, amit nem tudtam, vagy nem biztosan, aztán visszatértem a bizonytalan gyakorlatokra, és végül még volt 5 percem megnyugtatni magam, hogy jobb válaszokat nem adhattam volna 😛

Nos, azt hiszem egyszuszra ennyi elég is lesz. Folyt köv. a felkészülésről, a vizsga előtti teendőkről és a meglátogatandó linkekről tesztekkel és mindennel, amit találtam 😉

3 thoughts on “Tableau Desktop 10 Intermediate vizsga”

Leave a Reply

