Tableau Desktop 10 Intermediate vizsga (2) – felkészülés

Az előző posztom után megpróbáltam összeszedni, hogy milyen vonalon érdemes haladni a felkészülést illetően. Belinkeltem midnent, amit én átnéztem, végigcsináltam, összeválogattam. Remélem segít 😉

A nekiesés javasolt sorrendje:

  1. Aki teheti ajánlom, hogy vegyen részt a tréningen – hasznos volt. Nem csak a vizsgára felkészüléshez, hanem alapvetően a Tableau-s tudás bővítéséhez, megállja a helyét, mint következő lépcső.
  2. Következő lépésnek ajánlom a vizsgakövetelmény átolvasását– még a vizsga előtt elláttam a hivatalos vizsgakövetelményt vonatkozó linkekkel, és próbáltam végig vezetni, hogy mit érdemes átnézni, és mi az, amiről már valószínűleg eleget hallottam (gondolom, mindenki valahol itt tarthat, amikor nekivág ennek a  vizsgának, ezért meghagytam a jelöléseket nektek):
    1. Pipák = el lehet olvasni, de a vizsgára már eleget tudok
    2. Szürke háttér = nekem mindenképpen át kell néznem ezeket a részeket
    3. Semmi jelölés = szerintem van még mit tanulni róla, de nem teljesen ismeretlen
  3. Ezzel párhuzamosan érdemes elkezdeni minél több teszteket megcsinálni.A gyakorlatok nekem önbizalmat adtak (“hát megy ez” típusút 🙂 ) viszont az elméleti kérdésekre nem nagyon találtam olyat, mint amik a vizsgán is voltak így utólag belegondolva. Viszont mivel eleget gyakoroltam, és elég trénignet végignéztem, olvasgattam a Tableau Online-t a vizsgakövetelmény alapján, ezek sem voltak megoldhatatlanok.
    (sokáig kerestem azokat az adatokat, amivel kijönnek a megoldásban megadott eredmények – majdnem hiába… ezzel [sample-superstore-subset-excel] a legtöbb megoldható, de sajnos nem mindegyik. Ha valaki talál jobbat szívesen venném egy kommentben)
  4. hasznos linkek – bár ezek nélkül bőven meg lehet lenni a vizsgán, mert nagyjából 1 LOD-os kérdés volt, az is elméleti – de mondjuk lehet, csak én fogtam ki egy könnyebb tesztet…

A következő posztban a vizsga előtti teendőkről olvashattok. Összegyűjtöttem, hogy hogyan lehet vizsgára regisztrálni, mit érdemes előtte mindenképpen tesztelni, és van egy videó is arról, hogy hogyan is zajlik a vizsgakezdés. Meg hát persze további útravalók és hasznos tanácsok 😉

2 comments

Leave a Reply

